Tekstgrootte
Een sterke basis op de ochtenden
Op de ochtenden werken we met name gewerkt aan de kernvakken (rekenen, spelling, taal, technisch- en begrijpend lezen). Leerkrachten geven instructies en leerlingen gaan zelfstandig of onder begeleiding van de leerkracht of onderwijsassistent aan het werk. Er wordt door de leerkrachten rekening gehouden met niveauverschillen.
Thematisch werken op de middagen
Op de middagen wordt veel tijd en aandacht besteed aan de 21e eeuwse vaardigheden. Leerlingen van verschillende leeftijden werken projectmatig en thematisch samen.
Talentgericht
Wij leren onze leerlingen dat iedereen talent heeft! Bij talent denken we al snel aan ‘in iets uitblinken’ en ‘ergens de beste in zijn’. Wij zien talent echter als datgene waar je energie van krijgt, waar je blij van wordt en waarbij je het gevoel hebt dat de tijd vliegt! We leren de leerlingen dat iedereen uniek is en een eigen pakket aan talenten heeft. Op onze school krijgen kinderen de ruimte om talent te ontdekken en te ontwikkelen.
Zelfstandig werken
Wij vinden het belangrijk om de zelfstandigheid van de leerlingen te bevorderen zodat zij leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen werk en zodat zij zelf problemen leren oplossen die zij tijdens het werk tegenkomen. We bieden door de hele school een vaste structuur aan waardoor kinderen weten wanneer ze de leerkracht wel en niet mogen storen. Daarnaast leren we kinderen samenwerken zodat ze bij elkaar terecht kunnen met hun vragen.
Weektaak
Wanneer leerlingen hun dagelijks werk af hebben, kunnen zij verder werken aan de weektaak. De activiteiten die in de weektaak staan, kunnen gedurende de week worden uitgevoerd. In de onderbouw plant de leerkracht deze taken voor de leerlingen in, maar naarmate de kinderen ouder worden, krijgen zij steeds meer eigen verantwoordelijkheid voor hun weektaak.